عالم الفن

طليقة الفيشاوى عاوزه عريس أصغر منى

كتب حماده جمعه 

كشفت سيدة الأعمال ندى الكامل، عن عمرها الحقيقي، خلال تواصلها مع متابعيها على موقع إنستجرام عبر خاصية Ask.

حيث تلقت ندى الكامل سؤالًا حول إمكانية ارتباطها بشخص مسيحي ويصغرها في العمر، فأجابت قائلة: “علشان الأمانة وأكون صريحة لأ مش هرتبط بحد من غير ديني أيا كان هودينه ايه ” احترامي للاديان وأهلها وعقائدهم للابد وأصغر مني في السن دي برضه مش بحسها حاجه تهمني لاني لسه ٣٥ سنه فا مدخلتش الحته دي بصراحه! ومعنديش مانع اي حد يحب ويتفاهم مع اللي فاهمه”.

يُذكر أن سيدة الأعمال ندى الكامل، انفصلت عن مؤدي المهرجانات عمر كمال، بعد فترة من شائعات ارتباطهما واقتراب موعد زفافهما.

وقد جاء إعلان ندى الكامل انفصالها عن عمر كمال بطريقة غير مباشرة، حيث ردت على سؤال أحد متابعيها “خايف تتجوزي ومتبقيش من نصيبي”، وذلك بقولها: “لا متخفش مش متجوزة ومش ناوية يعني اطمن”.

أكدت ندى الكامل طليقة أحمد الفيشاوى، عن أنها ما تزال عزباء ولن تقوم بالزواج مرة ثانية، وقامت بالرد على منتقدى ملابسها ومظهرها، وأشارت إلى أنها جاءت إلى الدنيا وحيدة وعاشت بها وحيدة وستُدفن وحدها

وقامت ندى، بكتابة منشور من خلال حسابها الرسمى على موقع التواصل الاجتماعى “انستجرام”، وقالت:ـ “أنا لسه سنجل ومش في دماغي، وحقيقي مش عاوزة أتجوز تاني، وده علشان أنا إتجوزت وانبسطت أوي وكنت سعيدة جدًا ومش ناوية أكررها تاني”.

وحينما سؤلت عن خوفها من الله ومن عقابة بسبب ملابسها ومظهرها، حيث ردت مُنفعلة وقالت:ـ “يعني إيه مش بخاف من الحساب ومش خايفة أخد ذنب؟.. ما هو طبيعي إننا نخاف من الحساب ومش عاوزين ناخد ذنوب، وليه بتفصليني عن باقي البشر؟، والأكيد إننا كلنا عندنا نفس لوامة أو كتير منا، وعلى ما أعتقد إن ده أحسن بكتير من النفس الأمارة بالسوء”.

وتابعت الكامل:ـ “ياريت تركزي في نفسك عشان ترتاحي، ومتبقيش تبصي عليا لو مضايقة من لبسي، وأنا لوحدي جيت ولوحدي عشت وبردوا هنزل المتر في متر لوحدي، وساعتها أنا اللي هكون ملزمة إني أرد على السؤال ده، ولكن دلوقتي مش مضطرة إني أرد”.

وتحدثت ندى الكامل، عن عمليات التجميل وقالت:ـ “أي حاجة تفرحك وتخليكي مبسوطة أمام المرايا اعمليها، وكمان عقلك يكون واعي وعينك تكون مبسوطة متتردديش لحظة واحدة، ومش شرط الموضوع يكون تجميل وبس، ولكن أي حاجة لأن الشخص منا لو مساعدشي نفسه وطور منها مفيش حد هيساعده”.

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى